Çarşamba, Mayıs 16, 2007

Zeytinyagli Yaprak Sarmasi


Malzemeler


  1. 500 gr yaprak
  2. 2 su bardagi pirinc
  3. 1/2 demet maydonoz, 1 tatli kasigi nane, 1 tatli kasigi tatli kirmizi biber, 2 tatli kasigi seker
  4. 1,5 cay bardagi zeytinyagi
  5. 2 adet sogan, 1 domates, istenirse 1 yemek kasigi kus üzümü
  6. tuz, limon
  7. 1/2 su bardagi su

Hazirlanisi

  1. Yapraklar salamura oldugu icin iyice yikadim, tuzlu suyu akti.
  2. Pirincleri yikadim suyu süzüldü.
  3. 2 adet sogani minik minik dogradim, zeytinyaginin bir kismi ile sogani cok hafif kavurdum.
  4. Sogana pirincleri ekledim, kisik ateste kavurmaya devam ettim
  5. domatesi rendeledim, baharatlarini ekledim
  6. suyunu, minik minik kiyilmis maydonozuda ekleyip ocagin altini kapattim.
  7. Pirincler suyunu cekip, soguduktan sonra yapraklara sardim
  8. tenceredeki yapraklarin üzerine limon kesip siraladim
  9. yapraklardan 1 parmak eksik olmak üzere su ekledim, azicik tuz ile kalan zeytinyaginida döktüm
  10. 10, 15 dakika kadar pirincler pisene kadar kisik ateste pisirdim

1 Yorum:

Anonymous Adsız dedi ki...

merhaba ben serkan berlinde ahciyim gercekten cok güzel bir tarif olmus ellerinize saglik

Perşembe, 11 Ekim, 2007  

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa