Pazar, Kasım 12, 2006

Karaman Mercimekli Bulgur Pilavi + Brokoli ve Havuc






Karaman Mercimekli Bulgur Pilavi:
Malzemeler:
  1. 2 Bardak pilavlik bulgur
  2. 1 Bardak Karaman mercimegi
  3. 2 yemek kasigi tereyagi
  4. tuz

Hazirlanisi:

  1. Ilk olarak mercimegin üstünü gececek kadar su koyup haslariz.
  2. Mercimek haslaninca zaten suyunu cekecek ve nerdeyse suyu kalmaycak. Eger hala haslanmadiysa biraz su ekleyebiliriz.
  3. Tencereye tereygini koyalim. Eriyince bulguru ekleyelim, biraz kavuralim.
  4. Simdi mercimegide ekleyelim ve tuzunu atip üstünü gececek kadar su koyup kisik ateste pismeye birakalim. Kisa sürede pisecek pilavimiz.
  5. Süper lezzetli bir pilav oluyor. Yanina da biraz tursu...

Brokoli ve Havuc:

  1. Havuclari soydum, önce ortadan ikiye sonra boydan dörde böldüm.
  2. Tencereye ilk olarak havuclari koydum.
  3. Bir brokoliyi (500 gr) cicek cicek ayirdim, yikadim. Havuclarin üzerine siraladim. Biraz tuz attim, biraz su döktüm. Cok kisa sürede haslandilar.
  4. Sadece bu sekilde servis yapabiliriz.

0 Yorum:

Yorum Gönder

Kaydol: Kayıt Yorumları [Atom]

<< Ana Sayfa